marți, mai 24

NASA lansează o nouă misiune în „Etapa majoră” pentru a monitoriza peisajele Pământului din spațiu

Landsat 9, a Nasa satelit construit pentru a monitoriza suprafața terestră a Pământului, lansat cu succes luni 14:12 EDT de la baza Forței Spațiale Vandenberg din California.

O misiune comună cu US Geological Survey (USGS), Landsat 9 a decolat pe o rachetă United Launch Alliance Atlas V din Complexul de lansare spațială 3E de la Vandenberg. Stația terestră norvegiană de monitorizare prin satelit Svalbard a achiziționat semnale de la nava spațială la aproximativ 83 de minute de la lansare. Landsat 9 funcționează așa cum se intenționează, în timp ce se îndreaptă spre altitudinea orbitală finală de 705 kilometri.

„NASA folosește punctele forte ale propriei noastre flote fără precedent, împreună cu instrumente din alte națiuni, pentru a studia propria noastră planetă și sistemele sale climatice”, a declarat administratorul NASA, Bill Nelson. „Cu o bază de date veche de 50 de ani, Landsat 9 va duce acest program global istoric și neprețuit la nivelul următor. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm din nou cu partenerii noștri din Studiul Geologic SUA și Departamentul de Interne de pe Landsat Next, deoarece nu ne oprim niciodată să ne avansăm munca pentru a ne înțelege planeta. “

„Lansarea cu succes de astăzi este o etapă majoră în parteneriatul comun de aproape 50 de ani dintre USGS și NASA, care de zeci de ani s-au asociat pentru a colecta informații științifice valoroase și pentru a utiliza aceste date pentru a forma politici cu cea mai mare integritate științifică”, a declarat ministrul de interne Deb Haaland . „Pe măsură ce impactul crizei climatice se intensifică în Statele Unite și în întreaga lume, Landsat 9 va furniza date și imagini pentru a ajuta la luarea deciziilor științifice cu privire la problemele cheie, inclusiv utilizarea apei, impactul incendiilor forestiere, degradarea recifelor de corali, ghețarii și gheață. retragere de pe platouri și defrișări tropicale.

Primul satelit Landsat a fost lansat în 1972. De atunci, NASA a menținut întotdeauna un Landsat pe orbită pentru a colecta imagini ale materiei fizice care acoperă suprafața planetei și schimbările de utilizare a terenului. Aceste imagini permit cercetătorilor să monitorizeze fenomene precum productivitatea agricolă, întinderea și sănătatea pădurilor, calitatea apei, habitatul sănătos al recifelor de corali și dinamica ghețarilor.

Landsat 9 Navă spațială

Designul unui artist al navei spațiale Landsat 9, al nouălea satelit lansat în cadrul programului de lungă durată Landsat, deasupra vestului Statelor Unite. Credit: Goddard Space Flight Center / NASA Conceptual Imagery Lab

„Misiunea Landsat nu este diferită de oricare alta”, a spus Karen St. Germain, directorul diviziei Științe ale Pământului de la sediul NASA din Washington. „De aproape 50 de ani, sateliții Landsat ne-au observat planeta natală, oferind o înregistrare fără precedent a modului în care s-a schimbat suprafața sa de-a lungul timpului, de la zile la decenii. Prin acest parteneriat cu USGS, am reușit să furnizăm date continue și în timp util utilizatorilor, de la fermieri la manageri de resurse și oameni de știință. Aceste date ne pot ajuta să înțelegem, să prezicem și să planificăm viitorul într-un climat în schimbare.

Landsat 9 se alătură satelitului său sora, Landsat 8, pe orbită. Lucrând în tandem, cei doi sateliți vor colecta imagini care acoperă întreaga planetă la fiecare opt zile.

„Landsat 9 va fi noul nostru ochi pe cer atunci când vine vorba de observarea planetei noastre în schimbare”, a declarat Thomas Zurbuchen, administrator asociat pentru știință la NASA. „Lucrând în tandem cu ceilalți sateliți Landsat, precum și cu partenerii noștri de la Agenția Spațială Europeană care operează sateliții Sentintel-2, obținem o imagine mai completă a Pământului ca niciodată. Cu acești sateliți care lucrează împreună pe orbită, vom avea observații de oriunde de pe planeta noastră în fiecare zi. Acest lucru este extrem de important pentru urmărirea unor lucruri precum creșterea culturilor și pentru a ajuta factorii de decizie să monitorizeze starea generală de sănătate a Pământului și a resurselor sale naturale. “

Lansare cu rachetă Landsat 9

Lansarea rachetei Landsat 9. Credit: NASA / Bill Ingalls

Instrumentele de la bordul Landsat 9 – Operational Land Imager 2 (OLI-2) și senzorul termic cu infraroșu 2 (TIRS-2) – măsoară 11 lungimi de undă ale luminii reflectate sau radiate de la suprafața Pământului, în spectrul vizibil, precum și în alte lungimi de undă dincolo de ceea ce ochii noștri pot detecta. Pe măsură ce satelitul orbitează, aceste instrumente vor capta scene pe o bandă de 185 de mile (185 de kilometri). Fiecare pixel din aceste imagini reprezintă o zonă cu un diametru de aproximativ 30 de metri (aproximativ 98 de picioare), aproximativ de dimensiunea unui teren de baseball. La această rezoluție înaltă, managerii de resurse vor putea identifica cele mai multe câmpuri cultivate din Statele Unite.

„Lansările sunt întotdeauna interesante și astăzi nu a făcut excepție”, a spus Jeff Masek, om de știință al proiectului NASA Landsat 9. „Dar partea cea mai bună pentru mine, ca om de știință, va fi atunci când satelitul începe să furnizeze datele pe care oamenii le așteaptă, adăugând la reputația legendară a Landsat în comunitatea utilizatorilor de date. “

Motor rachetă Landsat 9

Lansarea rachetei Landsat 9. Credit: NASA / Bill Ingalls

USGS Earth Resources Observation and Science Center (EROS) din Sioux Falls, Dakota de Sud, procesează și stochează datele instrumentelor, adăugând continuu aceste informații la cinci decenii de date de la toți sateliții Landsat.

Toate imaginile și datele încorporate Landsat sunt gratuite și disponibile publicului, o politică care a dus la peste 100 de milioane de descărcări de la înființarea sa în 2008.

NASA gestionează misiunea Landsat 9. Echipele de la Goddard Space Flight Center din Greenbelt, Maryland, au construit și testat și instrumentul TIRS-2. Programul NASA de lansare a serviciilor, cu sediul la centrul spațial Kennedy al agenției din Florida, s-a ocupat de lansarea misiunii. EROS va opera misiunea și va gestiona sistemul terestru, inclusiv întreținerea arhivelor Landsat. Ball Aerospace din Boulder, Colorado, a construit și testat instrumentul OLI-2. United Launch Alliance este furnizorul de rachete pentru lansarea Landsat 9. Northrop Grumman din Gilbert, Arizona, a construit nava spațială Landsat 9, a integrat-o în instrumente și a testat-o.

Source link