marți, mai 17

Viitorul Ferrari electric ar putea fi desenat de Jony Ive


Este vorba despre un parteneriat pe termen lung între Exor (holdingul care deține Ferrari și care este controlat de familia Agnelli) și LoveFrom, atelierul de design al lui Jony Ive și Marc Newson.

Fondat în 1927, Exor controlează nume importante din industria auto prin conglomeratul Stellantis – un joint venture între Fiat Chrysler și PSA Group, înființat la începutul acestui an, care adună sub aceeași umbrelă un număr impresionant de mărci europene și americane importante – Alfa Romeo, Maserati, Lancia, Fiat/Abarth, Citroen/DS, Peugeot, Opel/Vauxhall, Chrysler, Dodge și Jeep. Printre alte active deținute de Stellantis, care angajează 300.000 de oameni în toată lumea, se mai numără cotidianul internațional The Economist și clubul de fotbal FC Juventus.

„Cea dintâi expresie a noului parteneriat va aduce laolaltă performanța și excelența Ferrari și experiența și creativitatea LoveFrom, care se află în spatele unor produse care au schimbat lumea modernă. Pe lângă colaborarea cu Ferrari, LoveFrom va explora împreună cu Exor o serie de proiecte creative în zona de lux”, spune comunicatul de presă, cu o doză sănătoasă de ambiguitate, care nu îi împiedică pe observatorii domeniului să intuiască direcțiile în care se va face util talentul lui Ive.

Este vorba, în primul rând, de automobilul electric pe care îl pregătește Ferrari și a cărui lansare a fost anunțată pentru anul 2025.

Pentru Ive și Newson, parteneriatul cu Ferrari este primul proiect important pe care cei doi îl dezvoltă în afara SUA. Deși s-a retras din poziția de Chief Designer al Apple în 2019, Apple continuă să fie cel mai important client pentru LoveFrom.

Drumul spre Maranello a fost deschis însă de Marc Newson, 58 de ani, care este autorul liniei de genți de voiaj a brandului italian, dar și al spectaculoaselor „ambalaje” ale monografiei Ferrari publicate în 2019 de editura Taschen.

Newson a conceput o carcasă din aluminiu de forma unui motor Ferrari cu 12 cilindri pentru versiunea de bază a monografiei (care costă 5.000 de dolari) și un stand pentru ediția limitată la 1947 de exemplare, care costă 50.000 de dolari.

Jony Ive și Timp Cook, CEO Apple, la lansarea iPhone XR în 2018.

 

În vârstă de 54 de ani, născut la Londra, Sir Jonathan Ive a fost implicat în designul iMac, Power Mac G4 Cube, iPod, iPhone, iPad și MacBook, precum și al magazinelor Apple Store.

Ive a lucrat pentru Apple din 1992 și a fost promovat Senior Vice President of Industrial Design odată cu revenirea lui Steve Jobs la conducerea companiei, în 1997. Din 2015 până în 2019 a fost Chief Design Officer.

Personalitate discretă, Ive este căsătorit din 1987 cu scriitoarea Heather Pegg, cu care are doi băieți. Chiar dacă cea mai mare parte a carierei și-a petrecut-o în zona tehnologiei, Ive este pasionat de automobile. Participă adesea la evenimente auto, este membru în juriul Goodwood Festival of Speed și este un admirator al automobilelor britanice, în special Aston Martin, Bentley și Land Rover.

Cum în facultate Ive avea un Fiat 500, recentul parteneriat cu familia care deține Fiat și Ferrari poate fi considerat un cerc care se închide. Sau, cum ar spune Steve Jobs, Ive is connecting the dots.

Jony Ive, Marc Newson și Bono, într-un Fiat Jolly, la o licitație caritabilă, în 2013.







Source link

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.