sâmbătă, noiembrie 27

Muzica sferelor politice – SF politic de Ovidiu Bufnilă



Asta-i muzica sferelor politice, mi-a zis Goncearov, venit urgent de la Moscova la o ședință secretă de la PSD sau de la PNL, nu mai țin minte exact. Multă vreme am crezut că universul plin de universuri l-a creat pe Goncearov după chipul meu văluritor şi după asemănarea mea. Am bănuit că voia să stârnească îndoiala asupra descoperirilor mele despre arta navigaţiei către ultimul sens.

Goncearov a folosit poveştile science fiction scornite de mine pentru a construi o realitate paralelă. A jucat o mulţime de roluri. A luat chipul arhivarilor din Atena, din Istanbul, Tambo Tamboree, Ghemba, Matapahapamar, Bulbona, Ogabonda, Tazamo, Bankusai, Tulubras, Gaian, Wenda, Gutumbe, Halafaas, Hostina, Mataras, Bungburg, Tahomm, Wahstand, Burbaansk, Cammelor, Rafadda, Massa Gome, Paris, Kalodda, Gaspirias, Tulbonna, Londra, Has Masan, Gabelo, Casablanca, Tando, Jaw Kadab, Kantom Pingall, Guasalaa, Pano Gabal, Batoa Butuba, Qintatocoatl, Hazean, Masam La, Wetobanian, Kokusai, Kankaro, Moscova, Cretona, Gavaonia Gao, Adavilla Villada, Quadaoda, Qualimbo, Gutumbe, Kamelar, Ositias, Gazaala, Quamtomatar, Mitombe, Bel Cantor, Zagadar, Ehurean, Sulina, Badobadorabad, Lamboda, Gavaonia Gao şi dezmăţata Kumbali.

Goncearov s-a substituit împăratului Owagama şi l-a interpretat magistral pe Gingullo Baloas, un personaj fabulos descris de arhivarii din Guadebo în scrierile lor de taină.

Eu am intrat în jocul lui Goncearov pentru că, fără să ştie, m-a ajutat să înţeleg strategicile acvatice ale furtunilor oceanice. Să răspunzi însă unei invitaţii făcute de el era ca şi cum te-ai fi dus la război gol-puşcă. M-am îndreptat totuşi către acel internet-café din Batoa Butuba, fabulosul port despre care îmi vorbise în numeroase rânduri perversul de Goncearov! O mână sigură decupase o fereastră digitală într-un perete cândva cărămiziu, acum aburit şi plin de pânze de păianjen. Se zărea foarte bine vestitul wormhole Bagadorobarsk care înfuleca planete, fiinţe fabuloase şi o mulţime de inele magice căzute din vârtejurile electromagnetice ale furtunilor oceanice.

Decupajul îmi amintea de cuvintele lui Gastrobados din Kalorna care, înainte de a fi decapitat la sfârşitul marilor războaie semantice, le-a spus călăilor săi să-şi facă datoria cu demnitate, cu evlavie şi cu dragoste pentru frumos.

Aşa s-a şi întâmplat. Nu a curs o picătură de sânge, afirmă Postatores în întemeierea sa ultimă purtând numele de Canonul de la Matapahapamar, scriere pentru care pictorii inspiraţi din Maladro Mora, sperând s-o aibă numai pentru ei, şi-au dat viaţa sau şi-au vândut moșiile unor neguţători de sclavi din Kontarao.

O lumină sângerie se filtra prin fereastră, cădea în neorânduială pe podeaua straşnic lustruită de o femeie corpolentă care trăgea dintr-un chiştoc de ţigară şi mă privea cu un soi de dispreţ. Era una din acele femei rubonssiene a cărei îmbrăţişare la miez de noapte te-ar fi lăsat fără suflare. Rubons din Taleeamaro ar fi fost incitat de formele ei, de culoarea pielii ei care te pândea ca o fiinţă vie. Coloritul, spunea Rubons din Taleeamaro, e înţelegerea tainică a culorilor, paradă nebună pentru ochiul hulpav, înamorat de senzațional.

Dar femeia aceea masivă, atotcuprinzătoare, ficţională şi superbă, făcând întreg şuvoiul temporalităţii acvatice să se prăvălească în despicătura sânilor ei ca două pâini scoase din cuptorul călugărilor din Gomanao, era chiar culoarea. Era întreaga culoare a lumii acvatice pornită să cucerească bietele forme asemenea mie, cel care încă mai aspiram la o interpretare culturală a lumii, la un discurs interior susţinut de lecturi amestecate, împănat de idei fugare, pervertit de o falsă privire asupra universului plin de universuri.

Modernitatea trage să moară, imperialismul e la mare preț fie că e capitalist sau socialist, zicea uneori Goncearov şoptindu-mi că din întâmplare că dibuise secretul nemuririi politice urmărindu-l pe Gingullo Baloas, personaj fabulos descris de arhivarii din Guadebo în scrierile lor de taină. Postmodernismul sucombase într-un hamburger. Îşi dăduse duhul în Kaatosaonai în ritm de house. Iar modernismul era îngropat în burta Eutopolisului, arhipelagul preafericiţilor scriitori de science fiction care se căutau pe sine tocmai acolo unde nu aveau să se găsească vreodată. În bula fantasmagorică asupra literaturii science fiction emisă în urmă cu o mie de ani de imperialele orientalelor. Asta e, parada marilor filozofi se sfârşise.

Prudentul Tantore, filozoful contradictoriului, se rătăcise printre conceptele sale enigmatice, McYan, astrofizicianul melancolic, era prins fără scăpare în ficţiunea corzilor cosmice iar Plodowsky, criticul vehement al bisericii, era pe punctul de a-l pierde pentru totdeauna pe Dumnezeu după ce avusese o revelaţie în legătură cu materia întunecată de dincolo de orizontul vizibil de unde se apropia o straşnică ploaie informaţională, enigmatică şi foarte periculoasă, politicianistică și extrem de ocultă.

Dar tocmai se sfârşea parada de august şi fanfara navală din Gumabumbe încheia manifestaţia partidelor politice reformate, făloasă, zgomotoasă şi foarte parşivă. Fetele leşinau de emoţie lăsându-se în vârtejul unui orgasm nebunesc iar femeile măritate se despleteau dezgolindu-şi sânii de nebune şi alergând sălbatice în calea tamburului-major trandafiriu care călcă apăsat şi ţanţoş îndreptându-se spre circul acvatic din Marsila Mole construit în inima unui inel magic.

Instrumentiştii aveau fețe vineţii şi ochi încercănaţi. Sigur că privirile lor obosite mi-au evocat chipul lui Satalin, dictatorul din Bankusai, în ultimele clipe ale vieţii sale cutremurătoare sau chipul lui Gotombre, regele-măcelar din Kamarapamatapar sau al lui Casobias, ucigaşul din Helaor sau al lui Mamboa, tiranul baragodez sau al lui Mataloman, profetul din Gamboa. Oboseala dictatorului era, pentru o meduză ca mine, o necunoscută ca şi erotismul poporului acvatic dezlănţuit sau adormit sub vălul metaforei şi al mitului numit, nu se ştie de ce, Vălul Malaya, de martorii din Istanbul, Magribar, Sofia, Kolsupe, Dadao, Belgrad, Kimballa, Lateea Gome, Ormooz, Galabraa, Fontas, Ascondia, Moscova, Tato Malo, Worsko, Bashaala, Combeta, Efadalor, Pompaton, Londra, Wescutas, Vitalon, Bumbela, Combatador, Foretta Vion, Yagoo, El Satador, Efar, Kamer, Gobed, , Garzai Male, Ygonaa şi zbuciumatul Baradazar.





Source link

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *